PERSONAL, FASHION & BEAUTY BLOG

Face Mapping: Wat zegt acne over je gezondheid?

Face mapping of Mien Shiang(gezicht lezen) is iets dat is overgewaaid vanuit China. Chinese artsen geloven dat acne je een teken geeft dat er binnenin iets niet in orde is. Wat het ook mag zijn, het is te zien op je gezicht.

 

 

 

 

DE SPIEGEL VAN JE GEZONDHEID

Acupuncturist Angela Zhang zegt dat je gezicht de spiegel is van je gezondheid. Je lichaam heeft een map en je gezicht is een deel van die map.

face mapping

Westerse artsen zeggen dat de oorzaken die te zien zijn volgens Face mapping niet gelijk de reden hoeven te zijn voor je acne, maar je moet het zeker niet negeren. Factoren die een rol kunnen spelen bij het veroorzaken van acne zijn onder andere diëten, hormonen en genetisch. Ook is het belangrijk om te kijken naar je levenstijl, beweeg je regelmatig en let je op wat je eet of juist het tegenovergestelde? Neem eerst deze factoren door voordat je, je acne linked aan iets veel ergers.

 

TIEN NATUURLIJKE MANIEREN DIE HELPEN BIJ HET BESTRIJDEN VAN ACNE

water

– Drink genoeg water: Water is één van de dingen waar ik niet zonder kan. Water helpt bij het reinigen van je lichaam. Door het drinken van 8 glazen water per dag reinig je niet alleen je lichaan, maar hydrateer je deze ook genoeg waardoor je huid er gezonder uitziet.

 

groene thee

– Drink groene thee: Ruil je glas cola of fanta nou eens in voor een kop groene thee. Het bevat een natuurlijk hoge hoeveelheid anti-oxidanten, anti-bacteriële en anti-virale delen die helpen tegen acne. Vermijd overmatige hoeveelheden cafeïne, omdat het de huid kan uitdrogen.

 

Vitamine B complex

– Vitamine B-Complex: Vitamine B-Complex kan goed helpen naast het gezond eten. Het bedraagt biotine en foliumzuur samen met B / C-vitaminen die helpen je huid gezond te houden. Vraag wel altijd even advies bij je huisarts voordat je begint met het slikken van vitaminen en neem er  nooit meer dan aangegeven.

 

vegfru

Groente en fruit:   Groente en fruit zitten vol anti-oxidanten, vitamine A,B,C en zijn belangrijk voor gezond uitziende huid. Deze staan niet bij iedereen op de favorieten lijst, maar probeer minstens één van deze toe te voegen aan je maaltijd. Je kan bijvoorbeeld bij je ontbijt bosbessen en frambozen toevoegen bij je yogurth of cornflakes, een kleurrijke salade eten tijdens je lunch en voor het avond eten ruil je gebakken aardappel in voor een zoete aardappel.

Detoxdrink

Tip! Zet bijvoorbeeld citroen, komkommer en munt op water en laat dit intrekken. Dit detox drankje helpt bij het krijgen van een acne-vrije en glanzende huid en bij je spijsvertering.

 

magnesium

Magnesium: Er wordt gezegd dat magnesium kan helpen bij acne door het verminderen van stress en ontstekingen. Sommige voedingsmiddelen met magnesium zijn spinazie, boerenkool, noten, volle melk, gedroogde abrikozen, zoete aardappelen, broccoli, bloemkool, asperges, tomaten, bramen, bananen en sinaasappelen. Eet (dagelijks) een handjevol noten(bijv. amandelen) als tussendoortje, als je daar allergies voor bent kies je natuurlijk voor één van de andere voedingsmiddelen. Je zult een goede hoeveelheid eiwitten, vitamine C, ijzer en calcium binnen krijgen.

 

no-whites

–  Weg ermee!: Voedsel zoals wit brood, witte rijst, French fries, aardappelpuree en witte geraffineerde bloem producten zijn van die dingen waar je zoveel mogelijk afstand van moet houden als je een gezonde huid wilt. Al die zoete koekjes, cakes en (wit)brood etc. zijn de grootste boosdoeners. Niet alleen als het gaat om acne, maar ook rondom een slechte gezondheid. Probeer om je witbrood en pasta in te ruilen voor volkoren. Witte rijst ruil je in voor zilvervliesrijst. Je zal niet alleen het verschil zien, maar ook voelen.

 

A-bowl-of-miso-soup

– Miso soep: De “miso” in de bouillon is eigenlijk een geconcentreerde pasta gemaakt van gegiste sojabonen. Als alle ingrediënten zijn toegevoegd zit deze soep vol met anti-oxidanten, linolzuur, essentiële vetzuren, vitamine E en de gegiste ingrediënten helpen met het bestrijden van  bacteriën, versterken het immuunsysteem en verwijderen giftige stoffen uit het lichaam.

 

fish_oil_1000mg2

Omega-3 vetzuren: Dit zijn de goede vetten die ons lichaam regelmatig nodig heeft. Het consumeren van voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega-3 vetzuren kan leiden tot een gladder, jonger uitziende huid met een zichtbare vermindering van ontstekings huidaandoeningen zoals acne en psoriasis. Een voedingsmiddel waar Omega-3 vetzuren in zit is vis en dan gaat het hier om de vette vissoorten zoals makreel, zalm, paling, haring, sardines en forel. Nou kan het zijn dat je niet vaak genoeg vis eet of het niet lekker vindt. Daar is ook een oplossing voor, Omega-3 capsules. Deze kan je gewoon bij de apotheek of drogisterij vinden.

 

Yoga

Zen: Kan niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk rust is. Stress kan veel interne problemen veroorzaken, waaronder acne. Volgens NCCAM (National Center for Complementary and Alternative Medicine) kan yoga (en andere vormen van regelmatige lichaamsbeweging) helpen bij het verbeteren van je leven; stress vermindering, lager bloeddruk, angstaanvallen verminderen, depressie, en slapeloosheid. Ook helpt het om de lichamelijke conditie, kracht en flexibiliteit te verbeteren. Probeer yoga 2-3x per week toe te voegen aan je schema, overdag of kort voordat je naar bed gaat. Het zal een groot verschil maken.

 

2 Responses to “Face Mapping: Wat zegt acne over je gezondheid?”

  1. Whitney zegt:

    Wat interessant! Water en groene thee drink ik de hele dag door. Ga me eens verdiepen in de vitamines.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

2 + 5 =

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>